Menu

Dane kontaktowe

Urząd Gminy Borowie
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie

tel. +48 25 685 90 70
fax.: +48 25 685 90 72
email: gmina@borowie.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /928m9fdun6/skrytka

Rok 2025

Ostrzeżenie meteorologiczne

Szanowni Mieszkańcy,

Zgodnie z informacjami otrzymanymi od Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, na terenie naszej gminy w najbliższych godzinach/dniach prognozowane są gwałtowne zjawiska atmosferyczne.

  • Termin występowania zjawisk: 8 – 10 lipca 2025

Prognozowane zjawiska: silne burze, intensywne opady deszczu, możliwy grad, porywisty wiatr do 90 km/h, nie wykluczone są porywy do 100 km/h.

Możliwe skutki: podtopienia, uszkodzenia budynków i linii energetycznych, utrudnienia w ruchu drogowym.

Zalecenia dla mieszkańców:

  • Zachowajcie szczególną ostrożność na zewnątrz oraz podczas prowadzenia pojazdów.
  • Zabezpieczcie przedmioty znajdujące się na balkonach i podwórkach, które może porwać wiatr.
  • Unikajcie przebywania pod drzewami i w pobliżu słupów energetycznych.
  • W miarę możliwości pozostańcie w domach podczas występowania zjawisk.
  • Śledźcie komunikaty pogodowe i informacje lokalne.

W razie zagrożenia prosimy o kontakt z numerem alarmowym 112.

Bądźmy czujni i dbajmy o swoje bezpieczeństwo!

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rcb/alert-rcb---intensywne-opady-deszczu-08-1007

Festiwal Smaków w Borowiu!

Już 29 czerwca 2025 r. (niedziela) zapraszamy Was serdecznie na wyjątkowe wydarzenie pełne smaków, zapachów i dobrej zabawy!  
Startujemy o 15:00
Gdzie? Oczywiście w Borowiu! (parking przed budynkiem OSP)
W programie:

  • Prezentacja potraw przygotowanych przez lokalne Koła Gospodyń Wiejskich – będzie domowo, smacznie i z sercem
  • Występ zespołu ZBÓJE – góralska energia na maxa!
  • Dmuchańce i inne atrakcji dla dzieci
  • Zimne napoje dla ochłody

Wpadnijcie z rodziną, znajomymi i sąsiadami – będzie pięknie, wesoło i bardzo pysznie!  
Wydarzenie współfinansowane przez Samorząd Województwa Mazowieckiego
Organizatorzy: Gmina Borowie oraz Gminny Ośrodek Kultury w Borowiu
Do zobaczenia!    

  • Plakat promujący Festiwal Smaków w Borowiu

Pociąg „Słoneczny” – wakacyjne połączenie Mazowsza z Trójmiastem i Ustką

Informujemy, że już od soboty, 28 czerwca 2025 r. na trasę wyruszy wakacyjny pociąg „Słoneczny”, łączący Mazowsze z Trójmiastem i Ustką. Pociąg będzie kursował codziennie przez całe wakacje, stanowiąc wygodną i ekologiczną alternatywę dla podróży samochodem.

„Słoneczny” to komfortowy skład z piętrowymi, klimatyzowanymi wagonami, przystosowanymi do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Oferta z pewnością zainteresuje osoby planujące letnie wyjazdy nad Bałtyk, wycieczki rowerowe lub urlopy rodzinne.

Ceny biletów:
Warszawa – Ustka: 75 zł (bilet normalny, w jedną stronę)
Warszawa – Trójmiasto: 60 zł
Sprzedaż biletów ruszyła 22 czerwca 2025 r.

Gdzie kupić bilety?

  • w aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich (KM)
  • na stronie: www.bilety.mazowieckie.com.pl
  • w kasach biletowych i biletomatach KM
  • u kierownika pociągu

Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie: www.sloneczny.mazowieckie.com.pl

  • Baner promujący połączenie kolejowe Mazowsze z Trójmiastem i Ustką

Ogłoszenie o konkursie na stanowisko - Dyrektor Zespołu Szkół w Głoskowie

Debata nad raportem o stanie Gminy Borowie

Szanowni Państwo,

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.), Wójt Gminy Borowie zobowiązany jest do dnia 31 maja 2025 roku przedstawić Radzie Gminy Raport o stanie Gminy Borowie za 2024 rok. Raport dostępny jest pod adresem: Raport o stanie Gminy Borowie.

W debacie nad Raportem głos mogą zabrać radni oraz mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby wziąć udział w debacie, zobowiązany jest – zgodnie z art. 28aa ust. 6–8 ww. ustawy – złożyć pisemne zgłoszenie do Przewodniczącego Rady Gminy, poparte podpisami co najmniej 20 mieszkańców.

Zgłoszenie należy złożyć najpóźniej w dniu poprzedzającym sesję, na której odbędzie się debata (informacja o terminie sesji zostanie opublikowana na stronie internetowej Urzędu Gminy).

Zachęcamy Państwa do skorzystania z przysługującego prawa i aktywnego udziału w debacie.

 

  • Plakat promujący zapis dziecka do żłobka

Drodzy Rodzice

Z przyjemnością informujemy, że już w tym roku zostanie otwarty Publiczny Żłobek w Borowiu. Nowoczesna, przyjazna placówka oferować będzie 40 miejsc opieki dla dzieci do lat 3. To wyjątkowa okazja, by zapewnić swojemu maluchowi bezpieczną i profesjonalną opiekę, a sobie - możliwość powrotu do pracy.

Już teraz warto wypełnić wstępną deklarację zapisu dziecka do żłobka.
Deklaracja ma charakter informacyjny i pozwoli na lepsze zaplanowanie naboru.

Deklarację można wypełnić w sposób elektroniczny za pośrednictwem linku - https://forms.gle/SAoSpej9kgKfyb87A lub składając papierowo w budynku Urzędu Gminy.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borowiu zatrudni asystenta rodziny

Zapraszamy do kontaktu osoby zainteresowane pracą asystenta rodziny. 

Forma zatrudnienia – umowa zlecenie

tel. 25 685 90 68, 25 629 96 86

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  1. posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  2. posiada wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2025 poz. 49) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  3. posiada wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; (Zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608)
  4. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona
  5. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego
  6. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  7. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych
  8. posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP.

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  12. udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem, o których mowa w art. 76a wyznaczenie asystenta rodziny §1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks postępowania karnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 37, 1222 i 1248);
  13. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  14. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  15. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2023 r. poz. 1923 oraz z 2024 r. poz. 1572);
  16. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  17. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny kierownikowi GOPS;
  18. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  19. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  20. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  21. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a zespół interdyscyplinarny na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1673), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Noc Muzeów w Borowiu

Klub Motocyklowy Jastrabye Borowie zaprasza na Noc Muzeów w Borowiu.

W planie wydarzenia:

  • 14:00 - 6:00 - Plenerowa wystawa zabytkowych motocykli
  • 16:00 - 19:00 - Konkursy z nagrodami
  • 20:00 - 6:00 - Nocna biesiada przy ognisku

Zapowiedź filmowa: https://fb.watch/zAgqtSQuIO/
Link do wydarzenia: https://fb.me/e/8imiTGUID

  • Plakat promujący wydarzenie

Szkolenie dla Kandydatów do pełnienia Funkcji Rodziny Zastępczej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Garwolinie zaprasza osoby chętne do pełnienia funkcji rodziny zastępczej do udziału w szkoleniu, które rozpocznie się 14 czerwca 2025 r.

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z PCPR w Garwolinie w celu uzyskania wstępnej kwalifikacji: ul. Mazowiecka 26, tel. 25 682 43 19

  • Plakat promujący szkolenie

Zachowaj ostrożność podczas pracy w pobliżu linii elektroenergetycznych

Baner promujący ostrożność w pobliżu linii elektroenergetycznych

Praca w pobliżu linii energetycznych potencjalnie niesie poważne zagrożenia. Prowadząc działania, zwracaj uwagę na poniższe.

  • Nie zbliżaj się do linii energetycznych!

Prace w pobliżu urządzeń energetycznych, jak linie napowietrzne, wymagają uprzedniego przejrzenia miejsca i zaplanowania działań. Należy pamiętać, że pod przewodami bezpiecznie mogą przejeżdżać maszyny o wysokości maksymalnie do 4,2m . Nowoczesne maszyny i ciężkie pojazdy mają coraz większe gabaryty i nierzadko przekraczają ten parametr, więc nawet jeżeli pod linią będziesz tylko przejeżdżał, oceń, czy wysokość użytkowanego sprzętu mieści się w podanej wartości. Szacując wysokości maszyn, zawsze miej na uwadze jej najwyżej umieszczony element! Często będzie to zamontowana na dachu antena lub nałożone na naczepę przewożone produkty

Weź też pod uwagę, że w warunkach letnich, w których panują wysokie temperatury, przewody mogą się nagrzewać i rozciągać, a przez to ich odległość od ziemi może nieznacznie maleć. Pamiętaj, że już samo zbliżenie do przewodów na zbyt małą odległość może skończyć się powstaniem łuku elektrycznego.

  • Nie podnoś przyczep i maszyn w pobliżu linii energetycznych!

Podczas prac zwróć szczególną uwagę na to, aby dokonywać załadunku czy rozładunku przyczep lub naczep z dala od linii energetycznej. Nie podnoś skrzyń i nie wykorzystuj taśmociągów, podnośników lub wysięgników z pobliżu linii. Uniesiona skrzynia czy sprzęt załadowczy może znacznie przekraczać dopuszczalną bezpieczną wysokość, jaką mogą mieć maszyny znajdujące się pod liniami energetycznymi. Zbytnie zbliżenie wysuniętych części do przewodów może być bardzo niebezpieczne.

W przypadku kontaktu z linią energetyczną:

  • Nie opuszczaj pojazdu! Pozostań w kabinie.

Wnętrze kabiny jest zwykle w dużym stopniu wykonane z materiałów izolujących, więc jeżeli doszło do powstania połączenia pomiędzy linią energetyczną a ziemią i nastąpiło wyładowanie, a pojazd znajduje się pod napięciem, musisz pozostać w kabinie. To najbezpieczniejszy sposób postępowania, który pozwala ograniczyć ryzyko. Próba opuszczenia pojazdu może doprowadzić do porażenia.

  • Nie dotykaj metalowych części pojazdu.

Metal przewodzi prąd. W chwili, gdy pojazd znajdzie się pod napięciem, rozpłynie się ono po jego całej metalowej konstrukcji. W takim wypadku dotknięcie którejkolwiek metalowej części może spowodować porażenie. Najważniejsze – zachowaj spokój.

  • Natychmiast wezwij pomoc, dzwoniąc pod numer alarmowy 991 lub 112.

Telefon pod numer 991 lub 112 pozwoli energetykom podjąć niezbędne działania  - będą mogli szybko wyłączyć zasilanie linii, a skierowane w miejsce zdarzenia Pogotowie Energetyczne oceni stan urządzeń pod kątem ich dalszego bezpiecznego użytkowania. Energetycy w razie potrzeby dokonają niezbędnych napraw. Wyłączenie zasilania pozwoli Ci bezpiecznie opuścić pojazd.

  • Ostrzeż innych, aby trzymali się z daleka od pojazdu i linii.

Do pojazdu będącego pod napięciem absolutnie nie wolno się zbliżać, ponieważ grozi to porażeniem, ze wszystkimi jego skutkami dla zdrowia i życia. Co ważne, aby ulec porażeniu w pewnych przypadkach wystarczy nie tylko dotknięcie części pojazdu, ale już samo nadmierne zbliżenie się do niego. Jeżeli doszło do powstania połączenia pomiędzy linią energetyczną a ziemią i nastąpiło wyładowanie, a pojazd znajduje się pod napięciem, powiadom towarzyszące Ci osoby o tym fakcie. Nie pozwalaj podchodzić do pojazdu, zabroń np. prób odsuwania elementu stykającego się z linią lub usuwania leżącej linii energetycznej. Nie dopuść do sytuacji, w której świadkowie zdarzenia niosąc pomoc, będą zagrożeni – dotknięcie drzwi, by pomóc Ci opuścić maszynę, może doprowadzić do porażenia.

  • Baner promujący zachowanie ostrożności w pobliżu linii elektroenergetycznych

Turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników

Jesteś ubezpieczony w KRUS? Twoje dziecko urodziło się w latach 2010-2018? Zapisz swoje dziecko na bezpłatny 21 dniowy wakacyjny turnus z opieką i programem prozdrowotnym w Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS w Horyńcu Zdroju w terminie 29.06-19.07.2025 r.

Turnus łączy wypoczynek z programem rehabilitacji leczniczej w zakresie chorób układu ruchu.

Podstawą zgłoszenia dziecka jest złożenie wniosku o „rehabilitację leczniczą / turnus regeneracyjny", wypełnionego przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej bądź lekarza specjalistę.

Wnioski należy składać do 20.05.2025 r. w Placówkach Terenowych właściwych ze względu na miejsce zamieszkania.

Dodatkowe informacje można uzyskać:: OR Warszawa - 22 590 68 05 lub 22 590 68 58 PT Siedlce -25 640 46 57 PT Ciechanów - 23 674 2417 lub gov.pl/krus/rehabilitacja-lecznicza

Promocja produktów rolno-spożywczych

Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych od 1 kwietnia 2025 r. wprowadzono obowiązek naliczania, pobierania i przekazywania wpłaty na Fundusz Promocji Roślin Oleistych przez podmioty skupujące rośliny oleiste od ich producenta. Dodatkowo katalog roślin oleistych (nasiona soi, lnu, rzepaku, rzepiku, len, konopie oraz pozostałe surowe rośliny włókniste), od których obowiązuje naliczanie, pobieranie i przekazywanie wpłaty został rozszerzony o słonecznik.

Przypominam, że zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych utworzono 10 następujących funduszy:

  • Fundusz Promocji Mleka,
  • Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego,
  • Fundusz Promocji Mięsa Wołowego,
  • Fundusz Promocji Mięsa Końskiego,
  • Fundusz Promocji Mięsa Owczego,\
  • Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych,
  • Fundusz Promocji Owoców i Warzyw,
  • Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego,
  • Fundusz Promocji Ryb,
  • Fundusz Promocji Roślin Oleistych (utworzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.).

Podmioty, o których mowa w art. 3 powyższej ustawy, są zobowiązane do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat na ww. fundusze. Podmioty te składają Dyrektorowi Generalnemu KOWR deklaracje, w których wykazują wysokość zobowiązania na rzecz danego funduszu promocji, z wyszczególnieniem odrębnie kwoty naliczonej i kwoty pobranej, za okresy kwartalne, w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym kwartale oraz bez wezwania Dyrektora Generalnego KOWR obliczają kwotę należną z tytułu naliczenia wpłaty na rzecz danego funduszu promocji za okresy kwartalne i przekazują tę kwotę w terminie do 25 dnia miesiąca następującego
po danym kwartale. Deklaracje wpłaty na fundusze promocji produktów rolno- spożywczych są składane na formularzu opracowanym i udostępnionym przez KOWR (FPZ_f1).

Można je złożyć:

  • bezpośrednio lub listownie w OT KOWR właściwym ze względu na adres siedziby podmiotu zobligowanego do wpłat,
  • za pośrednictwem aplikacji ePUAP,
  • za pośrednictwem portalu eRolnik (https://erolnik.gov.pl/#/).

Warunkiem złożenia deklaracji za pośrednictwem platformy ePUAP lub wypełnienia deklaracji przy wykorzystaniu platformy eRolnik jest posiadanie aktywnego profilu zaufanego.

Uwaga: od 1 kwietnia 2026 r. złożenie deklaracji możliwe będzie wyłącznie za pośrednictwem portalu eRolnik. Dodatkowo w załączeniu przekazuję ulotkę informacyjną dotyczącą mechanizmu funduszy promocji produktów rolno-spożywczych.

 

  Michał Zdzieszyński
 

KOWR OT Warszawa
Zastępca Dyrektora

Konkurs kulinarny Bitwa Regionów

Trwa nabór zgłoszeń do jubileuszowej, X edycji Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów” – nie zwlekaj, dołącz już dziś!

Zapraszamy Koła Gospodyń Wiejskich i stowarzyszenia, którym bliskie są smaki regionów i dawne receptury, a wyjątkowe potrawy przygotowują z pasją i sercem.

Aby wziąć udział w konkursie, należy wysłać zgłoszenie drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie www.bitwaregionow.pl  lub pod linkiem https://www.kupujswiadomie.gov.pl/formularz-bitwa-regionow/  

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 25 kwietnia 2025 r.

KONKURS BĘDZIE PRZEBIEGAĆ W TRZECH ETAPACH:

Etap I – Komisja kwalifikacyjna, na podstawie oceny formularzy zgłoszeniowych, utworzy listę rankingową prac konkursowych. Do udziału w wydarzeniach regionalnych I etapu konkursu przejdą KGW/stowarzyszenia, które znajdą się na najwyższych pozycjach list rankingowych. W każdym wydarzeniu weźmie udział maksymalnie 20 drużyn. Zespoły biorące udział w I etapie konkursu, które zostaną najwyżej ocenione przez komisje konkursowe podczas danego wydarzenia regionalnego, zostaną zakwalifikowane do II etapu, tj. półfinału konkursu.

Etap II – KGW/stowarzyszenia, które zajmą 1. miejsce w wydarzeniach regionalnych, wezmą udział w półfinałach wojewódzkich. 16 zespołów, które zdobędą 1. miejsce w II etapie konkursu – po 1 z każdego województwa – zakwalifikuje się do finału ogólnopolskiego.

Etap III – Finał z udziałem 16 drużyn odbędzie się 6–7 września 2025 r. na PGE Narodowym w Warszawie.

W tym roku pula nagród to ponad 65 tys. zł. Przewidziana jest również nagroda dodatkowa dla laureata I miejsca w finale – wyjazd przedstawicieli KGW/stowarzyszenia na zagraniczne targi rolno-spożywcze w UE.

Organizatorem wydarzenia jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Patronat nad konkursem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem

Życzenia Wielkanocne

Z okazji zbliżających się Świąt, życzymy
Państwu zdrowych, pogodnych, przepełnionych wiarą, nadzieją i miłością
Świąt Wielkiej Nocy.
Niech istota Świąt Wielkanocnych napełni Was radością oraz siłą
w pokonywaniu trudności i pozwoli
z ufnością patrzeć w przyszłość.

 

Przewodniczący Rady Gminy Wójt Gminy Borowie
Jarosław Świątek Marta Serzysko
  • Projekt życzeń Wielkanocnych

Zbiórka odpadów wielkogabarytowych

Zbiórka odpadów wielkogabarytowych

Urząd Gminy w Borowiu uprzejmie informuje o przywróceniu zbiórki odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz opon samochodowych. Zbiórka odbędzie się 11.06.2025r. w sposób objazdowy, a odpady należy wystawić przed posesję dzień przed terminem odbioru w miejscu widocznym i dostępnym, przy krawędzi jezdni.  

Do grupy odpadów wielkogabarytowych zaliczamy:

  • MEBLE: stoły, krzesła, szafy, półki, sofy, tapczany, fotele, dywany, chodniki, materace, wykładziny podłogowe, pierzyny, suszarki do bielizny, żyrandole, sztuczne choinki, lustra, meble ogrodowe( stoły, krzesła, parasole, baseny dmuchane),
  • OPAKOWANIA: skrzynki ( drewniane, plastikowe) po warzywach, puste beczki ( za wyjątkiem beczek po olejach, smarach, substancjach niebezpiecznych),
  • WÓZKI DZIECIECE, ZABAWKI DUŻYCH ROZMIARÓW,
  • ROWERY,
  • OPONY: od samochodów osobowych, rowerów, taczek, motocykli (opony muszą być bez felg). Opony rolnicze nie będą odbierane z posesji.

Do grupy zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zaliczamy:

  • Pralki, lodówki, komputery, telewizory, radia, suszarki, drukarki, wiertarki, telefony, świetlówki i żarówki energooszczędne, odtwarzacze mp3, żelazka,

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny musi być kompletny, łącznie ze wszystkimi częściami składowymi, podzespołami i materiałami eksploatacyjnymi stanowiącymi część sprzętu w momencie pozbywania się go, zgodnie z art. 4 ust. 24 ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Powyższe argumentowane jest również ochroną zdrowia i bezpieczeństwem pracowników odbierających odpady. Niekompletny sprzęt elektroniczny i elektryczny nie będzie zabierany. 

Do grupy odpadów wielkogabarytowych nie zaliczamy:

  • ODPADY REMONTOWE: (płytki (terakota, glazura), materiały izolacyjne takie jak styropian, papa, eternit, wata szklana, dachówki, blachodachówki, wszelkiego rodzaju szkło okienne, gruz, pustaki, cegły, płyty gipsowo-kartonowe, rynny - metalowe i plastikowe, rury - kanalizacyjne, ciepłownicze, kostka brukowa, opakowania po cemencie, kleju, opakowania po piankach montażowych, klejach, panele elewacyjne, ścienne i podłogowe, elementy ogrodzenia, stolarka budowlana( belki, panele, ramy okienne, drzwi, rolety),
  • CZĘŚCI SAMOCHODOWE, KOSIARKI SPALINOWE: zderzaki, szkło samochodowe, reflektory, elementy karoserii),
  • ARMATURA SANITARNA: umywalki, wanny, brodzki, sedesy, grzejniki, bidety,
  • ODPADY OGRODOWE: trawa, liście, gałęzie, korzenie,
  • ODPADY NIEBEZPIECZNE: puszki po farbach, beczki po olejach, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, farby, kleje, odpady zawierające rtęć.

Odpady nie podlegające zbiórce w ramach odbioru odpadów wielkogabarytowych można oddać w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy ul. Przemysłowej w Borowiu ( plac przed gminną oczyszczalnią ścieków) w każdy pierwszy wtorek miesiąca w godzinach 7.30-15.30.

Rozlicz PIT i wyraź zgodę na e-korespondencję

Mazowiecka KAS przypomina - rozlicz PIT i wyraź zgodę na e-korespondencję! 

Do 30 kwietnia składamy zeznania podatkowe PIT za 2024 rok. Najwygodniej można to zrobić w usłudze Twój e-PIT, są tam wstępnie wypełnione zeznanie przygotowane przez Krajową Administrację Skarbową (KAS).

Twój e-PIT w e-Urzędzie Skarbowym

Do e-Urzędu Skarbowego możemy zalogować się poprzez platformę login.gov.pl, identyfikując się:

  • Profilem Zaufanym (PZ),
  • e-Dowodem,
  • poprzez bankowość elektroniczną,
  • w aplikacji mObywatel.

Logując się w ramach login.gov.pl możemy korzystać nie tylko z usługi Twój e-PIT, ale także ze wszystkich pozostałych e-usług oferowanych przez KAS w e-US. 

Możemy m.in. sprawdzić swoje dotychczasowe rozliczenia z urzędem, zweryfikować status zwrotu podatku lub zapłacić podatek online przelewem lub z użyciem płatności BLIK. 

Do samej usługi Twój e-PIT możemy zalogować się także danymi podatkowymi.

Ulgi i odliczenia w Twój e-PIT

Rozliczając podatek PIT można skorzystać z przysługujących ulg podatkowych. Zeznania udostępnione w usłudze Twój e-PIT uwzględniają takie ulgi jak:

  • ulga na dzieci,
  • ulga dla młodych,
  • ulga dla pracujących seniorów, jeśli została wykazana w informacji od płatnika,
  • ulga na powrót, jeśli została wykazana w informacji od płatnika,
  • ulga dla rodzin 4+, jeśli została wykazana w informacji od płatnika.

Pozostałe przysługujące ulgi podatkowe trzeba samemu wskazać podczas rozliczenia w systemie. Informacje na temat najbardziej popularnych ulg znajdują się na stronie podatki gov.pl.

e-Korespondencja - wysyłaj i otrzymuj pisma online.

Wysyłasz swój PIT? Skorzystaj z okazji i wyraź zgodę na doręczenie elektroniczne na swoje konto w e-US! 

Dzięki wyrażeniu zgody na e-Korespondencję bezpłatnie odbierzemy potrzebne dokumenty, w tym zaświadczenia, nie wychodząc z domu. Można też w dowolnym czasie przesyłać korespondencję do urzędu, mając pewność, że niezwłocznie i bez przeszkód trafi do właściwego odbiorcy. 

Dzięki e-Korespondencji załatwisz sprawy z Urzędem Skarbowym online, kiedy chcesz i gdzie chcesz! 

  • Plakat promujący rozliczenie e-PIT

Obiór folii rolniczej

Urząd Gminy w Borowiu informuje, że w dniu 09.04.2025r. odbędzie się bezpłatny odbiór odpadów rolniczych.  W godz. 8.00-12.00 z placu przed strażnicą OSP Iwowe oraz w godz. 12.00-16.00 z punktu PSZOK w Borowiu (plac przed gminną oczyszczalnią ścieków). 
Odbierana będzie wyłącznie folia biała, czarnobiała z pryzm tzw. ,,krówka”, folia po belach tzw. sianokiszonka, worki big bag oraz worki po nawozach. Siatki i sznurki nie będą odbierane. Odpady należy posortować oraz oczyścić z nadmiernej ilości ziemi, torfu i słomy.  

  • Plakat promujący odbiór folii rolniczej

Mazowsze Lokalnie 2025 - Spotkanie w Łaskarzewie

Zapraszamy na spotkanie inspiracyjno-informacyjne Mazowsze Lokalnie 2025, które odbędzie się 15 marca 2025 roku o godzinie 9.30 - 13.00 w DPT Bajka, ul. Alejowa 13, Łaskarzew.

  • Plakat promujący spotkanie Mazowsze Lokalnie w Łaskarzewie

Ogłoszenie

Kot szuka swojego właściciela bądź nowego domu

Urząd Gminy w Borowiu informuje, że w dniu 14.03.2025r. w miejscowości Iwowe znaleziono kota. 
Właściciel kota lub osoby chętne do przygarnięcia proszone są o kontakt z Urzędem Gminy w Borowiu.

Osoby zainteresowane przygarnięciem kota prosimy o kontakt telefoniczny (25) 685-98-65 w godzinach pracy Urzędu od poniedziałku do piątku.

  • Plakat dotycząca kota przeznaczonego do adopcji

Gminne eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”

26 lutego 2025 roku odbyły się eliminacje gminne Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. W turnieju wzięli udział uczniowie z Zespołu Oświatowego w Borowiu, Zespołu Szkół w Głoskowie i Publicznej Szkoły Podstawowe w Iwowem w kategoriach I-IV oraz V-VIII.

Nad prawidłowym przebiegiem eliminacji czuwali - dh Łukasz Osiak - Przewodniczący Komisji, Agnieszka Dzadz- nauczyciel ZO w Borowiu, Marcin Możdzonek – nauczyciel ZS w Głoskowie i Katarzyna Kot – nauczyciel PSP w Iwowem.

Na zakończenie Wójt Gminy Marta Serzysko i Prezes Zarządu Oddziału Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP dh Łukasz Osiak złożyli gratulacje wszystkim uczestnikom konkursu. Podziękowali opiekunom za przygotowanie uczniów, a także wręczyli dyplomy, nagrody i upominki, życząc wygranym powodzenia w etapie powiatowym.

Do etapu powiatowego zakwalifikowali się zwycięzcy poszczególnych kategorii.

Eliminacje przeprowadzone zostały w formie testowej. Po sprawdzeniu testów kwalifikacja końcowa przedstawia się następująco:

  • kl. I-IV:
  1. Barbara Mes - ZO Borowie
  2. Anna Dębowska - ZO Borowie
  3. Antoni Mikulski - ZS Głosków
  • kl. V-VIII:
  1. Miłosz Kowalczyk - ZS Głosków
  2. Maja Kania - ZS Głosków
  3. Martyna Zadrożna - ZO Borowie

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.

  • Wójt Gminy Borowie, dh Łukasz Osiak
  • Dzieci biorące udział w Turnieju Wiedzy Pożarniczej
  • Dzieci podczas turnieju
  • Wójt Gminy, Antonii Mikulski, dh. Łukasz Osiak
  • Wójt Gminy, Anna Dębowska, dh. Łukasz Osiak
  • Wójt Gminy, Barbara Mes, dh. Łukasz Osiak
  • Wójt Gminy, Martyna Zadrożna, dh. Łukasz Osiak
  • Wójt Gminy, Maja Kania, dh. Łukasz Osiak
  • Wójt Gminy, Miłosz Kowalczyk, dh. Łukasz Osiak
  • Zdjęcie grupowe wszystkich uczestników turnieju, opiekunów i organizatorów
  • Wójt i dh Osiak wręczają kalendarze uczestnikom
  • dh. Łukasz Osiak wręcza kalendarz uczestnikowi turnieju

Sportowe rozgrywki o Puchar Wójta Gminy Borowie

W czasie ferii zimowych, po kilkunastu latach przerwy w Gminie Borowie wznowiono sportowe rozgrywki o Puchar Wójta Gminy Borowie w tenisie stołowym oraz siatkówce. 

W niedzielę 9 lutego 2025 roku w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Borowiu rozpoczął się Turniej Tenisa Stołowego. Zainteresowanie rozgrywkami było duże, gdyż ponad trzydziestu mieszkańców zgłosiło się na listy startowe (w tym również kobiety). Po blisko sześciogodzinnej rywalizacji wyłoniono zwycięzców w sześciu kategoriach:

Junior Młodszy 

kobiet:

  • I miejsce – Aleksandra Zawadka(Filipówka)

mężczyzn:

  • I miejsce Jan Babik (Jaźwiny),
  • II miejsce  – Jakub Kaliński,
  • III miejsce – Krzysztof Domarecki(Chromin)

Junior

mężczyzn:

  • I miejsce – Michał Zawadka(Filipówka),
  • II miejsce – Franciszek Baran(Jaźwiny), 
  • III miejsce – Daniel Gawryś(Chromin)

OPEN

kobiet: 

  • I miejsce  – Anna Baran(Jaźwiny),
  • II miejsce – Marta Król(Chromin), 
  • III miejsce – Monika Skibińska(Laliny)

mężczyzn: 

  • I miejsce – Paweł Kusio,
  • II miejsce – Konrad Lis,
  • III miejsce  – Karol Zawadka(Filipówka)

Wręczenia pucharów oraz pamiątkowych dyplomów dokonała Wójt Gminy Borowie p. Marta Serzysko w asyście swojego zastępcy p. Artura Zielińskiego oraz Przewodniczącego Rady Gminy p. Jarosława Świątka. Dodatkowo dla każdego finalisty była także nagroda w postaci Vouchera na godzinną grę na kręgielni w Borowiu. Drobne upominki w postaci długopisów dla każdego uczestnika ufundowane przez Stowarzyszenie Motocyklowe Jastrabye Borowie przekazał Skarbnik Stowarzyszenia p. Jacek „Dropsik” Przybysz.

W kolejną niedzielę 16 lutego 2025r. na hali sportowej w Borowiu spotkali się pasjonaci siatkówki.  Do gminnych rozgrywek zgłosiły się cztery sołectwa: Brzuza, Chromin oraz dwie drużyny z Borowia. Po losowaniu kolejności spotkań przystąpiono do rywalizacji na boisku systemem „każdy z każdym”. Było dużo dobrej siatkówki, była sportowa rywalizacja, był głośny doping kibiców a przede wszystkim dobra zabawa o którą chodziło organizatorom. Klasyfikacja po rozegranych spotkaniach: 

  • I miejsce – Sołectwo Brzuza (Paweł Kordaś, Łukasz Stułka, Marcin Gora, Tomasz Tudek, Izabela Matysek, Daniel Mikulski)
  • II miejsce – Sołectwo Borowie I (Dominik Matysek, Kryspin Prusiński, Kacper Prusiński, Damian Matysek, Arkadiusz Kowalczyk, Hubert Kępka)
  • III miejsce – Sołectwo Chromin (Mikołaj Baran, Maciej Baran, Szymon Sitek, Dawid Król, Dawid Gawryś, Jan Gasek, Daniel Król)
  • IV miejsce – Sołectwo Borowie II ( Karol Bajrej, Jan Moch, Michał Gawryś, Antoni Barej, Jan Osiak, Jakub Kurek, Jakub Belkiewicz, Franciszek Baran)

Wyłoniono również zawodników do nagród indywidualnych:

  • MVP – Paweł Kordaś,
  • Najlepiej Zagrywający – Tomasz Tudek

Wręczenia nagród dokonała Wójt Gminy Borowie Pani Marta Serzysko, która pogratulowała wszystkim zarówno osiągniętych miejsc jak i samego udziału oraz zapewniła, że sportowe turnieje w Gminie Borowie wrócą do kalendarza imprez na stałe. Pani Wójt podziękowała również wszystkim zaangażowanym w organizację gminnych rozgrywek – Stowarzyszeniu Motocyklowemu Jastrabye Borowie, sędziemu głównemu p. Danielowi Królowi oraz wolontariuszom p. Grzegorzowi Stułce, p. Andrzejowi Przybyszowi oraz p. Weronice Król.

  • Puchary i rakietki tenisowe
  • Uczestnicy turnieju w tenisa stołowego
  • Finaliści turnieju w tenisie stołowym
  • Zwycięscy w kategorii junior młodszy mężczyzn
  • Zwycięscy w kategorii kobiet
  • Zwycięscy w kategorii junior mężczyzn
  • Zwycięscy w kategorii mężczyzn open
  • Uczestnicy turnieju w siatkówkę
  • Wójt Gminy gratuluje uczestnikom
  • Wójt Gminy gratuluje uczestnikom
  • Wręczenie pucharu dla najlepiej zagrywającego
  • Wręczenie pucharu dla MVP turnieju
  • Wójt gratuluje uczestnikom
  • Zdjęcie grupowe uczestników turnieju w siatkówkę
  • Drużyna Borowie II z pucharem
  • Drużyna Chromin z pucharem
  • Drużyna Borowie z pucharem
  • Zwycięscy turnieju - drużyna Nowa Brzuza z pucharem

XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza rolników do udziału w XXII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne, którego celem jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.

Udział w nim mogą wziąć zarówno duże, jak i małe gospodarstwa rolne, których przynajmniej jeden z właścicieli jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników. 

Współorganizatorami tegorocznego Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy 
Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. 

XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

Partnerem Strategicznym są AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.

Właściciele gospodarstw rolnych uczestniczący w Konkursie mają okazję do zaprezentowania swojego miejsca pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a przede wszystkim poddania swojego gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który wykonują komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy w ocenianym gospodarstwie stosowane są w praktyce zasady ochrony zdrowia i życia, a także czy wyeliminowane zostały w nim zagrożenia wypadkowe.

Sczegółowe informacje oraz regulamin dostępne na stronie https://www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne

  • Plakat promujący XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Koleją do Kultury

Koleje Mazowieckie – KM zapraszają do udziału w akcji „Koleją do Kultury”, dzięki której na podstawie biletu KM możecie skorzystać z atrakcyjnych rabatów na bilety wstępu do wybranych instytucji kultury.

Wszystkich partnerów „Koleją do Kultury” znajdziecie tutaj: https://dokultury.mazowieckie.com.pl/pl

Akcja trwa do 31 grudnia 2025 roku.  

Serdecznie zapraszamy!

  • Plakat promujący akcję "Koleją do Kultury"

Szkolenie chemizacyjne uzupełniające

13 lutego 2025 roku o godz. 9:30 w Publicznej Szkole Podstawowej w Borowiu odbędzie się szkolenie chemizacyjne uzupełniające ze stosowania środków ochrony roślin prowadzone przez firmę Szkoltex Daniel Sochacki.

Obowiązują zapisy telefoniczne:

  • 533 377 623
  • 81 532 72 19
  • 795 095 414
  • Plakat promujący szkolenie chemizacyjne

Budżet Obywatelski Mazowsza edycja 2025

Marszałek Województwa Mazowieckiego Pan Adam Struzik zachęca do udziału w 6. edycji Budżetu Obywatelskiego Mazowsza.

Szanowni Państwo,

W tym roku mamy 6. edycję Budżetu Obywatelskiego Mazowsza (BOM). Mieszkańcy zdecydują na co przeznaczyć 30 mln złotych z budżetu województwa.

BOM to szczególna forma konsultacji społecznych. Każdy mieszkaniec województwa mazowieckiego może zgłosić projekt na lepszą, przyjaźniejszą przestrzeń oraz atrakcyjniejszą ofertę kulturalną, sportową lub edukacyjną.

BOM obejmuje całe województwo mazowieckie. 

Nabór projektów do BOM zaczął się 31 stycznia i potrwa do 2 marca 2025 r. Zachęcam do udziału w BOM i dziękuję za wsparcie tej inicjatywy!

Szczegółowe informacja na plakacie oraz stronie internetowej bom.mazovia.pl

 

Z poważaniem

Marszałek Województwa Mazowieckiego

Adam Struzik

 

 

 

  • Plakat promujący zadanie Budżetu Obywatelskiego Mazowsza edycja 2025
  • Ulotka informacyjna dot. Budżetu Obywatelskiego Mazowsza edycja 2025

Bezpieczne ferie

Drodzy Mieszkańcy,

W dniu dzisiejszym rozpoczynamy ferie zimowe, które potrwają do 16.02.2025 r. Gmina Borowie włącza się w akcje "Bezpieczne ferie".

Pamiętajmy, aby w tym czasie szczególnie zadbać o swoje bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo innych. 

Co możemy zrobić???

  • Wpłynąć na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, szczególnie w odniesieniu do niechronionych jego uczestników, między innymi poprzez powszechne używanie elementów odblaskowych. 
  • Promować wśród dzieci i młodzieży godne postawy 
  • Dostosować ubiór do pogody  
  • Być ostrożnym - NIE ufać obcym 
  • W sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia należy dzwonić na numer alarmowy - 112  

Bądź bezpieczny podczas ferii zimowych.

  • autor: Marcin Ositek
  • Plakat promujący akcję bezpieczne ferie

Gminne turnieje sportowe o puchar Wójta Gminy Borowie

Podczas tegorocznych ferii zimowych rozegrane zostaną dwa turnieje sportowe o puchar Wójta Gminy Borowie.

  • 9 lutego 2025 roku o godzinie 10:00 w Gminnym Ośrodku Kultury rozegrany zostanie turniej tenisa stołowego.
    • Zgłoszenia przyjmowane są do 6 lutego.
  • 16 lutego 2025 roku o godzinie 10:00 w hali sportowej w Borowiu rozegrany zostanie turniej w siatkówkę.
    • Zgłoszenia przyjmowane są do 13 lutego.

Wszelkie pytania oraz uwagi prosimy kierować pod numer 696 096 841.

  • data: 2025-01-31
  • Plakat promujący turnieje w tenisa stołowego oraz siatkówkę

Ferie zimowe w Gminie Borowie

Szanowni Mieszkańcy,
Przypominamy, iż ferie zimowe dla województwa mazowieckiego przypadają w terminie: 3 lutego - 16 lutego 2025 roku.

W związku z tym przedstawiamy organizację udostępnienia obiektów podczas ferii zimowych na terenie Gminy Borowie:

Kręgielnia w Borowiu czynna będzie w dniach:

  • 03.02.25
  • 05.02.25
  • 07.02.25
  • 11.02.25
  • 13.02.25

Hala sportowa w Borowiu czynna będzie w dniach:

  • 04.02.25
  • 06.02.25
  • 10.02.25
  • 12.02.25
  • 14.02.25

Obiekty czynne w godz.: 9.00-13.30

WSTĘP DLA DZIECI Z TERENU GMINY BOROWIE - DARMOWY!

Do zobaczenia ! 

Nowe obowiązki selektywnej zbiórki tekstyliów i zużytej odzieży

Szanowni Mieszkańcy Gminy Borowie,
Przypominamy, iż zgodnie z przepisami unijnymi dotyczącymi segregacji odpadów na terenie Unii Europejskiej od dnia 1 stycznia 2025 roku weszły w życie nowe obowiązki selektywnej zbiórki tekstyliów i zużytej odzieży.

W związku z powyższym, odzieży oraz tekstyliów NIE WOLNO wrzucać do pojemnika na odpady zmieszane!

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowany przy ul. Przemysłowej w Borowiu, w każdy pierwszy wtorek miesiąca, w godz. 7.30-15.30 przyjmować będzie również:

  • używaną i uszkodzoną odzież
  • tekstylia domowe (np. ręczniki, ścierki kuchenne, obrusy, zasłony, firanki, pościel, koce, itp.)
  • obuwie i galanterię (np. torebki, paski, rękawiczki, itp.)
  • inne akcesoria tekstylne (np. torby materiałowe, plecaki, czapki, kapelusze, itp.)

Zmiana nie będzie wymagała od mieszkańców gminy posiadania nowych pojemników lub worków.

Zwróćmy uwagę, aby oddawane odpady nie były zawilgocone oraz zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi takimi jak smary.

Przekazywane odpady do PSZOK mogą pochodzić wyłącznie z gospodarstw domowych.

Jednocześnie informujemy, iż odzież w dobrym stanie, nadającą się do dalszego użytkowania nadal można umieszczać w specjalnych pojemnikach PCK lub Texland umieszczonych na terenie gminy Borowie.

  • Grafika objaśniająca segregację tekstyliów i zużytej odzieży

Akcja edukacyjna w zakresie wiedzy o zmianach klimatu i ochrony zasobów wodnych

Szanowni Mieszkańcy,
W dniu 30 stycznia 2025 roku, o godz. 16.30, w Zespole Oświatowym w Borowiu zostanie przeprowadzona kampania edukacyjna w zakresie wiedzy o zmianach klimatu i ochrony zasobów wodnych.

Całość akcji zaplanowana została w związku z realizacją przez Gminę Borowie zadania pn. "Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Borowie" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej oraz dotacji z WFOŚiGW w Warszawie.

Serdecznie zapraszamy!

  • Plakat promujący spotkanie edukacyjne

Przekazanie sprzętu zakupionego w ramach zadania "OSP-edycja 2024"

W dniu 22 stycznia 2025 roku odbyło się oficjalne przekazanie Jednostkom OSP sprzętu zakupionego ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego w ramach zadania „OSP-edycja 2024”.

W spotkaniu uczestniczyli:

  • Pani Janina Ewa Orzełowska– Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego
  • Pani Marta Jolanta Serzysko Wójt Gminy Borowie
  • Pani Hanna Ośko – Skarbnik Gminy Borowie
  • Pani Małgorzata Wielgosz-Górzkowska – Sekretarz Gminy Borowie
  • Pan Artur Zieliński – Zastępca Wójta Gminy Borowie
  • Pan Łukasz Osiak – Prezes Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP w Borowiu
  • Druhowie Ochotniczych Straży Pożarnych

Sześć Jednostek OSP z terenu Gminy Borowie otrzymało wyposażenie na łączną kwotę 82 397,68 zł. Zadanie współfinansowano ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego w kwocie 39 776,68 zł.

  • Nowe wyposażenie znacząco wpłynie na:
  • Poprawę gotowości bojowej
  • Poprawę stanu bezpieczeństwa publicznego

Serdecznie dziękujemy za okazane wsparcie!

  • Tablica informacyjna dotycząca projektu "OSP-edycja 2024"
  • Ludzie zgromadzeni w budynku OSP
  • Kierownictwo urzędu gminy, komendant OSP, Janina Ewa Orzełowska
  • Wójt Gminy, Janina Ewa Orzełowska na tle przekazywanego sprzętu
  • Zdjęcie grupowe osób zgromadzonych na wydarzeniu oraz przekazywany sprzęt

Powiadomienie o ryzyku wystąpienia przekroczenia poziomu zerowego średniodobowego poziomu dopuszczalnego dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska informuje, że o ryzyku wystąpienia przekroczenia średniodobowego poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu.

Zagrożenie: Ryzyko wystąpienia przekroczenia średniodobowego poziomu dopuszczalnego – 50 µg/m3 dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu

Przewidywany czas trwania: Od godz. 08:00 dnia 21.01.2025 r. do godz. 24:00 dnia 21.01.2025 r.

Przyczyny:

  • Warunki meteorologiczne utrudniające rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń,
  • Emisja z sektora bytowo-komunalnego szczególnie w okresie grzewczym,
  • Oddziaływanie emisji związanej z intensywnym ruchem pojazdów w centrum miasta.

Obszar ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu zerowego dla pyłu zawieszonego PM10

Prognozowane na dzień 21.01.2025 r. przekroczenie dla pyłu zawieszonego PM10 obejmuje powiaty: wołomiński, otwocki, garwoliński, pruszkowski, miński, lipski. Ostrzeżenie dla osób szczególnie wrażliwych – wydawane jest w przypadku ryzyka wystąpienia dobowych stężeń pyłu PM10 przekraczających wartość dopuszczalną 50 μg/m3. Ostrzeżenie ma charakter informacyjny i ostrzegawczy dla ochrony wrażliwych grup ludności, do których należą: dzieci i młodzież poniżej 25 roku życia, osoby starsze i w podeszłym wieku, osoby z zaburzeniami funkcjonowania układu oddechowego, osoby z zaburzeniami funkcjonowania układu krwionośnego, osoby zawodowo narażone na działanie pyłów i innych zanieczyszczeń oraz osoby palące papierosy i bierni palacze.

Szczegółowe informacje dostępne są w pliku poniżej:

101 urodziny Pani Bronisławy Baran

19 stycznia 2025r. swój jubileusz świętowała Pani Bronisława Baran z Jaźwin. Pani Bronisława skończyła 101 lat, jest jedyną osobą w naszej gminie należącą do zacnego grona Jubilatów, którzy przeżyli wiek!

Z okazji urodzin Jubilatkę z kwiatami, listem gratulacyjnym i upominkiem odwiedziła Pani Marta Serzysko Wójt Gminy, Pani Hanna Ośko – Skarbnik Gminy i Pani Małgorzata Wielgosz-Górzkowska – Sekretarz Gminy.

W tej wzruszającej uroczystości Jubilatce towarzyszyła także najbliższa rodzina, która przygotowała pyszny urodzinowy tort.

Pani Bronisławie gratulujemy tak pięknego jubileuszu i życzymy kolejnych lat upływających w zdrowiu oraz cierpliwości w zmaganiu się ze wszelkimi niedogodnościami życia codziennego.

Składamy podziękowania Jubilatce i Jej Rodzinie za spotkanie, to była przesympatyczna, przepełniona życzliwością i radością wizyta.

  • Wójt Gminy z Jubilatką
  • Wójt Gminy z Jubilatką
  • Jubilatka ze swoją córką oraz wójtem
  • Jubilatka, Wójt gminy oraz bukiet kwiatów
  • Wójt gminy, jubilatka oraz bukiet kwiatów
  • Wójt gminy ściska dłoń Jubilatki
  • Jubilatka z córką oraz wójtem gminy
  • Sekretarz gminy oraz wójt
  • Wójt gminy z Jubilatką
  • Skarbnik gminy, wójt, na pierwszym planie kosz z kwiatami
  • Wójt gminy, Skarbnik ściska dłoń Jubilatce
  • Jubilatka z listem gratulacyjnym
  • Tort urodzinowy
  • Córka wraz z Jubilatką i tortem
  • Jubilatka wraz z rodziną
  • Jubilatka zdmuchuje świeczki na torcie

Szkolenia dla rolników realizujących ekoschemat Dobrostan zwierząt

Szkolenie dla rolników pn. „Metody ograniczające stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej – szkolenie dla beneficjentów ekoschematu Dobrostan zwierząt”

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie wszystkich rolników realizujących interwencję dotyczącą dobrostanu zwierząt, którzy zgodnie z ustawą o PS WPR 2023-2027 zobowiązani są do jednorazowego odbycia szkolenia z zakresu metod ograniczających stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej, po którym otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Wymóg ten obowiązuje od 2024 roku.

Szkolenie takie należy odbyć do 14 marca 2025 roku. Odbycie tego szkolenia jest warunkiem uzyskania pełnej płatności dobrostanowej. Nieukończenie tego szkolenia skutkuje nałożeniem na rolnika kary w wysokości 30% płatności dobrostanowej, jaka przysługiwałaby mu za realizację zobowiązań w ramach ekoschematu Dobrostan zwierząt.

Szkolenie jest dostępne w formie szkolenia ekranowego (e-learningowego) w linku poniżej:

www.sdr.modr.mazowsze.pl

Po ukończeniu szkolenia otrzymane / pobrane zaświadczenie należy załączyć do swojego indywidualnego konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Zaświadczenie można dołączyć do wniosku lub po terminie składania wniosków w korespondencji z ARiMR z dopisanym nr sprawy (wymagane) najpóźniej do 21 marca 2025 roku.

Link do logowania do PUE: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych

Po zakończeniu szkolenia prosimy o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej. Link do ankiety: https://forms.office.com/e/T9NTkbhPJc

Pomoc techniczna: 22 571 61 45

Odnośniki

Informacje kontaktowe

   
Urząd Gminy Borowie
e-mail gmina@borowie.pl
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
tel.: +48 25 685 90 70
08-412 Borowie
fax.: +48 25 685 90 72
NIP: 8261386190
   
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP /928m9fdun6/skrytka
[obiekt mapy] Lokalizacja Urzędu Gminy Borowie