-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
zobacz nasz BIP-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka -
Powiązane strony
Menu
Menu
Menu
- Dowód osobisty
- Odpis aktu stanu cywilnego
- Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
- Oświadczenie o uznaniu ojcostwa
- Powrót do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego
- Rejestracja urodzenia
- Rejestracja zgonu
- Sprostowanie aktu stanu cywilnego
- Transkrypcja aktu stanu cywilnego
- Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
- Zaświadczenie o stanie cywilnym
- Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą
- Zmiana imienia lub nazwiska
- Zawarcie małżeństwa - Ślub cywilny
Dane kontaktowe
Urząd Gminy Borowie
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie
tel. +48 25 685 90 70
fax.: +48 25 685 90 72
email: gmina@borowie.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /928m9fdun6/skrytka
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 709 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego w kraju.
Do wniosku załącza się:
-
- zaświadczenie z urzędu stanu cywilnego, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzający zniszczenie lub zaginięcie księgi stanu cywilnego,
- oświadczenie wnioskodawcy, że uprzednio nie występował z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym
- inne dokumenty np. protokoły z przesłuchań świadków, itp.
- Wniosek o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą.
Do wniosku załącza się:
-
- zaświadczenie o nieistnieniu w tamtejszych księgach aktu, podlegającego odtworzeniu, o ile akt sporządzony był na terenach Polski, a obecnie znajdujących się w granicach państw powstałych po ZSRR, wydane przez Urząd Stanu Cywilnego m st. Warszawy lub Urzędu Stanu Cywilnego w Łodzi Śródmieście.
- Wniosek o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego (zdarzenie nastąpiło za granicą, ale nie sporządzono akt stanu cywilnego).
Do wniosku załącza się:
-
- oryginał wyciągu aktu stanu cywilnego z Centralnego Rejestru Ewidencji Ludności Urzędu Skarbowego/Podatkowego, wydanego przez państwo, które wydaje niniejszy dokument wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski,
- oświadczenie wnioskodawcy, że uprzednio nie występował z wnioskiem o odtworzenie aktu.
Opłaty
- 39 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po odtworzeniu aktu stanu cywilnego.
Termin składania dokumentów
- Bezterminowo – cały rok.
Termin załatwienia sprawy
- Do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego),a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
Tryb odwoławczy
- Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
- mgr Sylwia Gąska
- tel. 25 685 90 70, wew. 14
Inne informacje
- Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
- Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, inne dokumenty przedstawione przez wnioskodawcę, potwierdzające sporządzenie aktu oraz dane, które były w nim zawarte, a także dokumenty potwierdzające sporządzenie aktu za granicą. Dokumenty zagraniczne należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
- Odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w przypadku, gdy uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami.
- Do złożenia wniosku o odtworzenie aktu stanu cywilnego uprawniona jest osoba, której akt dotyczy, lub inna osoba, która wykaże interes prawny lub interes faktyczny w przypadku odtworzenia aktu zgonu.
- Wnioskodawca zamieszkały za granicą, jeżeli nie ustanowił pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest obowiązany wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń.
Pliki do pobrania
Odnośniki
Informacje kontaktowe
Urząd Gminy Borowie |
gmina@borowie.pl | |
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2 |
tel.: | +48 25 685 90 70 |
08-412 Borowie |
fax.: | +48 25 685 90 72 |
NIP: 8261386190 |
||
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP | /928m9fdun6/skrytka |
[obiekt mapy] Lokalizacja Urzędu Gminy Borowie