-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
zobacz nasz BIP-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka -
Powiązane strony
Menu
Menu
Menu
- Nadanie numeru PESEL
- Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
- Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych
- Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym
- Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
- Zaświadczenie z rejestru mieszkańców
- Zgłoszenie pobytu czasowego
- Zgłoszenie pobytu stałego
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
Dane kontaktowe
Urząd Gminy Borowie
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie
tel. +48 25 685 90 70
fax.: +48 25 685 90 72
email: gmina@borowie.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /928m9fdun6/skrytka
Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2021 r., poz. 816 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2021 r., poz. 2070 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U. z 2011 r., nr 243 poz. 1452 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U. z 2016 r., poz. 319 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.
- Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych w trybie jednostkowym.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Do wglądu: dokument tożsamości.
Opłaty
- 31 zł - opłata za udostępnienie danych w trybie jednostkowym.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Termin składania dokumentów
- Bezterminowo – cały rok.
Termin załatwienia sprawy
- Do 30 dni
Tryb odwoławczy
- Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
- mgr Sylwia Gąska
- tel. 25 685 90 70, wew. 14
Inne informacje
- Przez dane udostępniane w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych rozumie się informacje dotyczące jednego dokumentu lub jednej osoby udzielane na jednorazowy wniosek.
- Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu prawnego lub faktycznego.
- W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych osobowych innej osoby lub załączyć kopie dokumentów potwierdzających ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: prowadzone postępowanie w sprawie o sfałszowanie dokumentu tożsamości, postępowanie egzekucyjne.
- W przypadku wskazania we wniosku interesu faktycznego, organ właściwy do udostępnienia danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych występuje o uzyskanie zgody osoby, o udostępnienie danych której wystąpił wnioskodawca.
- Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć bezpośrednio w urzędzie, przesłać pocztą lub przekazać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Odnośniki
Informacje kontaktowe
Urząd Gminy Borowie |
gmina@borowie.pl | |
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2 |
tel.: | +48 25 685 90 70 |
08-412 Borowie |
fax.: | +48 25 685 90 72 |
NIP: 8261386190 |
||
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP | /928m9fdun6/skrytka |
[obiekt mapy] Lokalizacja Urzędu Gminy Borowie