Menu

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 709 z późn. zm.)
  • Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.)
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego.
  • Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
  • Dokumenty, o których mowa poniżej w sekcji „Inne informacje”.
  • Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.

Opłaty

  • 39 zł - opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po uzupełnieniu aktu stanu cywilnego.

Termin składania dokumentów

  • Bezterminowo – cały rok.

Tryb odwoławczy

  • Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Komórka odpowiedzialna

  • Urząd Stanu Cywilnego

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

  • mgr Sylwia Gąska
  • tel. 25 685 90 70, wew. 14

Inne informacje

  • Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są inne akty stanu cywilnego lub akta zbiorowe prowadzone dla tego aktu.
  • W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.

 

Odnośniki

Kontakt

   
Urząd Gminy Borowie
e-mail gmina@borowie.pl
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
tel.: +48 25 685 90 70
08-412 Borowie
fax.: +48 25 685 90 72
NIP: 8261386190
   
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP /928m9fdun6/skrytka
[obiekt mapy] Lokalizacja Urzędu Gminy Borowie