Menu

Dane kontaktowe

Urząd Gminy Borowie
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie

tel. +48 25 685 90 70
fax.: +48 25 685 90 72
email: gmina@borowie.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /928m9fdun6/skrytka

Rok 2024

Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie gminy Borowie

 

Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie gminy Borowie

 

WÓJT  GMINY  BOROWIE

                Informuje, że Gmina Borowie zakończyła realizację zadania według umowy nr  1829/24/OZ/DA z dnia 09.10.2024 r. – zadania o treści:  „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie gminy Borowie” dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji w kwocie 36 026,32 zł.

         Pozyskane środki finansowe umożliwiły odbiór płyt azbestowo–cementowych z 10 budynków gospodarczych o łącznej masie  80,380 Mg. 

drukuj (Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie gminy Borowie)

Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie gminy Borowie

  • Formatka informująca o programie

drukuj (Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie gminy Borowie)

Szkolenie „Opłaty za korzystanie ze środowiska”

Informujemy o jednodniowym bezpłatnym szkoleniu dla przedsiębiorców i osób prowadzących działalność wymagającą pozwoleń środowiskowych oraz przedstawicieli innych jednostek organizacyjnych, dot. opłat za korzystanie ze środowiska, opłat produktowych oraz rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (Rejestr BDO) i baza BDO, organizowanym przez Departament Opłat Środowiskowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

Termin i miejsce:

04.12.2024 r.: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie – Delegatura w Siedlcach, ul. Wiszniewskiego 4, 08-110 Siedlce;

Tematyka szkolenia:

Ideą spotkań jest przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy z obszaru opłat za korzystanie ze środowiska, opłat produktowych oraz rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (Rejestr BDO) i baza BDO.

Szkolenie jest bezpłatne!

Trenerami prowadzącymi spotkania będą przedstawiciele Departamentu Opłat Środowiskowych.

Jak się zgłosić?

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o przesłanie na adres e-mail: oplaty.srodowiskowe@mazovia.pl podpisanej (podpisem elektronicznym lub odręcznie) czytelnie wypełnionej karty zgłoszenia na szkolenie (prosimy o zaznaczenie jednego, wybranego terminu szkolenia).

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby zakwalifikowane otrzymają informację pocztą elektroniczną na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.

Program szkolenia:

  • 10.00-10.10 Powitanie uczestników, wprowadzenie do programu szkolenia.
  • 10.10-11.00 Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (Rejestr BDO), w tym dyskusja i przykłady praktyczne.
  • 11.00-11.10 Przerwa kawowa.
  • 11.10-12.10 Opłata „kosumencka” i „producencka”, obowiązki sprawozdawcze i opłatowe wynikające z ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej – produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych w roku 2024 i w roku 2025, w tym dyskusja i przykłady praktyczne.
  • 12.10-13.10 Opłata recyklingowa za torebki foliowe, Opakowania i opłata produktowa, obowiązki sprawozdawcze i opłatowe wynikające z ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w tym system kaucyjny, obowiązek selektywnej zbiórki i udziału wagowego recyklatu w butelkach na napoje – dyskusja, przykłady praktyczne.
  • 13.10-13.20 Przerwa kawowa.
  • 13.20-13.30 Przegląd obowiązków sprawozdawczych i opłatowych w zakresie olejów i opon, baterii i akumulatorów, pojazdów i sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
  • Podsumowanie i zakończenie szkolenia.

Dodatkowe informacje:

W przypadku dodatkowych pytań informacji udzielają pracownicy Biura Informacji i Koordynacji, Departament Opłat Środowiskowych: Justyna Król, tel. 22 59 79 703, Łukasz Krzosek, tel. 22 59 79 164, Agnieszka Kwiatkowska, tel. 22 59 79 263, Malwina Rozner-Duda, tel. 22 59 79 292, Klaudia Zatorska, tel. 22 / 51 17 439

Pojemniki na odzież używaną to nie PSZOK

Szanowni mieszkańcy Gminy Borowie !

Na terenie gminy Borowie ustawione są pojemniki na zbiórkę odzieży używanej oznaczone znaczkiem Polskiego Czerwonego Krzyża lub firmy TEXLAND. Przeznaczone są one wyłącznie do zbiórki tekstyliów, odzieży, obuwia, torebek itp. Do pojemników powinna trafiać odzież czysta, nieporwana i sucha. To samo tyczy się obuwia, dodatkowo każdą parę powinno wrzucać się w osobnej reklamówce. Jeśli chcemy pozbyć się pluszaków czy pościeli, obowiązują te same zasady jak w przypadku odzieży.

Prosimy o nie pozostawianie jakichkolwiek odpadów na zewnątrz pojemnika! Często w środku, jak i wokół pojemnika, znajdziemy pełne worki ze śmieciami, zniszczonymi rzeczami, meblami, wózkami, fotelikami samochodowymi, które tylko psują krajobraz wokół.

Jeśli pojemnik jest już pełny, nie zostawiaj worka z ubraniami obok niego. Mogą zostać zniszczone, rozwłóczone przez zwierzęta, zmoczone. W pobliżu z pewnością znajdziesz inny kontener lub zawieź bezpośrednio do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy oczyszczalni ścieków w Borowiu w każdy pierwszy wtorek miesiąca w godz. 7.30-15.30. O przepełnionym pojemniku poinformuj na numer- PCK: tel. 791-413-074 lub TEXLAND: tel. 697-626-205.

Jeśli obok pojemnika stoją już worki, nie oznacza to, że pojemnik jest pełny.
Sprawdź. Często okazuje się, że jest w nim jeszcze dużo miejsca i bez problemu możesz wrzucić niepotrzebne ubrania do środka.

Szanowni mieszkańcy nie twórzmy w miejscu naszego zamieszkania nielegalnych składowisk odpadów !

Konsultacje społeczne - projekt „Strategii Rozwoju Gminy Borowie na lata 2024-2029”

Szanowni Państwo, 

Wójt Gminy Borowie działając na podstawie art. 5a ust. 1 i art. 30 ust. 2 pkt. 1a) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2024 poz.1465 t.j)., art. 6 ust. 3,4,5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2024 poz. 324 t.j.) oraz uchwały NR LXVIII/398/2024  Rady Gminy Borowie z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Strategii Rozwoju Gminy Borowie na lata 2024-2029 oraz określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii, w tym trybu konsultacji, 

ogłasza konsultacje społeczne

Przedmiotem konsultacji jest projekt „Strategii Rozwoju Gminy Borowie na lata 2024-2029”.

Prace diagnostyczne i projektowe projektu Strategii Rozwoju Gminy Borowie na lata 2024-2029 obejmowały: ankietyzację, konsultacje oraz analizy dokumentów statystycznych i planistycznych. Uprzejmie proszę o zapoznanie się z projektem Strategii Rozwoju Gminy Borowie na lata 2024-2029. Konsultacje pozwolą nam poznać Państwa opinie dotyczące całego procesu prac oraz ich finalnego efektu w postaci opracowanego dokumentu, a jednocześnie wprowadzić do ww. strategii ewentualne uzupełnienia i poprawki.

Zapraszamy do aktywnego uczestnictwa, ponieważ każda opinia jest dla nas bardzo istotna.

Wypełniony formularz należy złożyć w terminie 15.10.2024 r. do 18.11.2024 r. w wybranej formie:

  1. w siedzibie Urzędu Gminy Borowie, ul. Aleksandra Sasimowskiego 2 , 08-412 Borowie,
  2. pocztą na adres Urzędu Gminy Borowie, ul. Aleksandra Sasimowskiego 2 , 08-412 Borowie, (decyduje data wpływu do Urzędu),
  3. poprzez system ePUAP, adres skrytki Urzędu Gminy Borowie Skrytka ePUAP: /928m9fdun6/skrytka (decyduje data wpływu do Urzędu),
  4. za pomocą poczty elektronicznej, na adres: gmina@borowie.pl

Uwagi przesłane faksem czy w inny sposób niż podany wyżej nie będą rozpatrywane.

Dziękujemy za pomoc i współpracę!

Wójt Gminy Borowie

/-/ Marta Serzysko

Szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin

Zapraszamy na szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin (szkolenie chemizacyjne uzupełniające) które odbędzie się:

17 października 2024 r.  o godz. 9.30  w  Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu

Zgodnie z art. 64 Ustawy z dnia 8 marca 2013 r. (Dz. U. z 2020 r.poz.2097) o środkach ochrony roślin zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydawane jest na okres 5 lat.
Powyższy dokument uprawnia do wykonywania zabiegów oraz zakupu środków ochrony roślin.
Jest również niezbędny podczas kontroli Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w gospodarstwie.

Szczegóły na plakacie.

  • Plakat informujący o szkoleniu chemizacyjnym

Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem w Borowiu – etap I

W dniu 27 sierpnia w budynku Urzędu Gminy Borowie podpisano Umowę z Firmą MARTINEX Soczewka Marcin z siedzibą w Stoczku Łukowskim na realizację zadania pn: Budowa boiska sportowego wraz z zapleczem w Borowiu – etap I.

W ramach wymienionego zadania zostanie wybudowane:

  • boisko sportowe o nawierzchni sztucznej o wymiarach 60 m x 100 m,
  • budynek z zapleczem szatniowo – sanitarnym przeznaczonym dla zawodników/grup sportowych wyposażony w szatnie, natryski, kabiny wc. Poddasze budynku wykorzystywane będzie do okazyjnych spotkań zawodników lub klubów sportowych,
  • zostanie zagospodarowany teren wkoło budowanego boiska poprzez budowę drogi dojazdowej, parkingów, terenu zieleni, ogrodzenia oraz wykonanie oświetlenia.

Wybrany Wykonawca wymienione prace wykona do maja 2026 r.

  • Podpisanie umów przez Wykonawcę, Wójt i Skarbnik
  • Podpisanie umów przez Wykonawcę, Wójt i Skarbnik
  • Wójt z przedstawicielem Wykonawcy

Nabór wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” edycja 2025

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borowiu informuje, iż w dniu 29.07.2024 r. Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025. 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w  wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

2.   osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

a.      o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

b.      o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

c.      traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:

1.    wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;

2.    wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;

3.    wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;

4.    wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Osoby z terenu Gminy Borowie zainteresowane przystąpieniem do tego Programu proszone są o zgłoszenie się osobiście, telefonicznie lub mailowo do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Borowiu, ul. A. Sasimowskiego 10, tel. 25 685 90 68, mail: gops@borowie.pl, w nieprzekraczalnym terminie do 16 sierpnia 2024 roku.

 

Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Pisma dotyczące aktu planowania przestrzennego

Szanowni mieszkańcy Gminy Borowie
Uprzejmie informujemy, iż 05 sierpnia 2024 roku kończy się termin składania pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego. Składający wniosek podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem. Możne podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
 
W załączeniu propozycja przedstawienia zamierzenia inwestycyjnego w piśmie do aktu planowania przestrzennego t.j. wniosku do planu ogólnego.

Konsultacje społeczne Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Borowie na lata 2024-2029

OBWIESZCZENIE

WÓJTA GMINY BOROWIE

z dnia 30 lipca 2024r.

w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu 
"Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Borowie na lata 2024-2029” 

Na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2024 poz. 54 z późn. zm.) i art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2023 poz. 1094 z późn. zm.). 

Wójt Gminy Borowie informuje, iż w dniach od 31.07. – 20.08. 2024 roku odbędą się konsultacje społeczne dla opracowanego projektu „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Borowie na lata 2024-2029” 

Z treścią projektu „Programu Ochrony Środowiska Gminy Borowie na lata 2024-2029”, można zapoznać się: 

  • w siedzibie Urzędu Gminy Borowie, ul. Aleksandra Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie,
  • na stronie internetowej: https://www.bip.borowie.pl/

Uwagi i wnioski do dokumentu można składać w terminie do dnia 20.08.2024 roku: 

  • w formie pisemnej na adres: Urzędu Gminy Borowie, ul. Aleksandra Sasimowskiego 2, 
    08-412 Borowie
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail: gmina@borowie.pl

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Wójt Gminy Borowie.

Klaster energii powiatu garwolińskiego

Szanowni Przedsiębiorcy,

Serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu informacyjnym dotyczącym nowych możliwości dofinansowania instalacji OZE (Odnawialnych Źródeł Energii).

Data: 7 sierpnia 2024 r.

Godzina: 11:00

Miejsce: Urząd Gminy w Borowiu

Grupa docelowa: Przedsiębiorcy

drukuj (Klaster energii powiatu garwolińskiego)

III Festiwal Etnograficzny Powiatu Garwolińskiego

4 sierpnia (w niedzielę) odbędzie się III Festiwal Etnograficzny Powiatu Garwolińskiego.

Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu.

  • Plakat - III Festiwal Etnograficzny Powiatu Garwolińskiego

Odbiór odpadów z folii rolniczych, opakowań po nawozach i typu Big Bag

Zafoliowane baloty

Wójt Gminy Borowie informuje, że w dniu 12 lipca 2024 r. (piątek)  odbędzie się bezpłatny odbiór odpadów z folii rolniczych, opakowań po nawozach i typu Big Bag dla wszystkich mieszkańców Gminy Borowie.

Odpady należy dostarczyć we własnym zakresie do PSZOK-u w Borowiu przy ulicy Przemysłowej (teren przed gminną oczyszczalnią ścieków) w godz. 8:00-11:00 lub w godzinach 11:30-15:00 w Iwowem (plac przed strażnicą OSP).

Odpady powinny być posortowane w następujące grupy:

  • folia czarnobiała z pryzm tzw. „krówka”,
  • folia po belach, tzw. sianokiszonka,
  • folia tunelowa,
  • worki typu big-bag,
  • worki po nawozie.

Odpady powinny być wstępnie oczyszczone z ziemi, torfu, słomy itp. 

Nie będą odbierane odpady ze sznurka i siatki do owijania balotów. 

Kategorycznie zabrania się dorzucania jakichkolwiek innych odpadów.

Ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego gminy - spotkanie informacyjne

Szanowni Państwo,

Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 39 ust. 1, art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Borowie uchwały Nr LXX/412/2024 z dnia 4 kwietnia 2024 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Borowie.

Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu oraz do prognozy oddziaływania na środowisko. Wnioski należy składać do Wójta Gminy Borowie do dnia 5 sierpnia 2024 r. Składający wniosek podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem. Możne podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.

Wnioski należy składać wyłącznie za pomocą „formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego”. Formularz dostępny jest w siedzibie Urzędu Gminy Borowie, ul. Aleksandra Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Borowie (zakładka Planowanie i Zagospodarowanie Przestrzenne) [https://www.bip.borowie.pl/469,plan-ogolny-gminy-borowie].
Wnioski można składać w formie papierowej osobiście lub listownie na adres Urzędu Gminy Borowie, ul. Aleksandra Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie lub w formie elektronicznej za pomocą:

  • poczty elektronicznej na adres: gmina@borowie.pl;
  • platformy ePUAP na adres skrytki: /928m9fdun6/skrytka

Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Wójt Gminy Borowie.
Przekazane dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z informacją zawartą w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Borowie https://www.bip.borowie.pl/470,rodo.

W związku z powyższym zapraszamy mieszkańców na spotkania informacyjne, które odbędą się według poniższego harmonogramu:

  1. 11 lipca 2024 roku o godzinie 18:00 w sali OSP w Chrominie dla mieszkańców wsi Chromin, Iwowe, Laliny, Łopacianka;
  2. 11 lipca 2024 roku o godzinie 19:30 w sali OSP w Filipówce dla mieszkańców wsi Filipówka, Brzuskowola, Gościewicz, Stara Brzuza;
  3. 12 lipca 2024 roku o godzinie 18:00 w sali OSP w Głoskowie dla mieszkańców wsi Głosków, Dudka, Łętów, Słup Pierwszy, Słup Drugi, Wilchta;
  4. 12 lipca 2024 roku o godzinie 19:30 w Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu dla mieszkańców wsi Borowie, Gózd, Jaźwiny, Kamionka, Nowa Brzuza
  • Zaproszenie na spotkanie informacyjne
  • Zaproszenie na spotkanie informacyjne
  • Zaproszenie na spotkanie informacyjne
  • Zaproszenie na spotkanie informacyjne
  • Ogłoszenie

Roczny programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2025 rok

Zapraszamy  
do współtworzenia Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego
z organizacjami pozarządowymi na 2025 rok

ZZaproponuj zmiany, zgłoś pomysł na nowe zadania!

Pełnomocnik Marszałka Województwa Mazowieckiego ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, zapraszado udziału w pracach nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 roku ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok (dalej zwanym „Programem współpracy”).

 

Propozycje do projektu Programu współpracy można składać od 24 czerwca do 15 lipca br.

Program współpracy to dokument programowy, określający zasady polityki realizowanej przez organ administracji publicznej wobec sektora pozarządowego. To w nim znajdują się informacje o celach i formach współpracy, jak również o planowanych środkach finansowych na zlecanie zadań publicznych do realizacji przez organizacje pozarządowe. Program współpracy wskazuje również jakie zadania publiczne w danym roku Samorząd Województwa Mazowieckiego określa jako priorytetowe.

Bądź aktywny, Twoje zdanie się liczy!

Ø  Punktem wyjścia do składania propozycji do projektu przyszłorocznego Programu współpracy jest program obowiązujący w 2024 roku > Program współpracy - Dialog Mazovia

Ø  Masz szansę na zgłoszenie propozycji nowych zadań publicznych. Dobrze uzasadnij potrzebę ich realizacji. Opisz założenia i planowane rezultaty oraz propozycję kwoty dotacji dla jednej oferty. Pamiętaj, że zaproponowane zadania muszą się mieścić w katalogu zadań samorządu województwa

Ø  Możesz zgłosić uwagi do istniejących zapisów, jak też zaproponować zupełnie nowe

Wypełnij i przekaż nam wypełniony Formularz zgłoszenia propozycji do 15 lipca br. na jeden z wymienionych sposobów:

Ø  online na stronie: Program współpracy – formularz zgłoszenia propozycji

Ø  mailem: organizacyjny@mazovia.pl

Ø  pocztą na adres (decyduje data wpływu do Urzędu):

Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Okrzei 35, 03-715 Warszawa
z dopiskiem „Program współpracy 2025”

Jaki jest kolejny krok?

Na podstawie zgłoszonych propozycji przygotowany zostanie projekt Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, zaplanowane są na miesiąc wrzesień br.

Dodatkowe informacje

W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biuro Dialogu 
i Inicjatyw Społecznych, e-mail:
dialog@mazovia.pl.

Wyniki wyborów na sołtysa i składy rady sołeckiej

Zakończono cykl zebrań sołeckich podczas których mieszkańcy poszczególnych wsi z terenu gminy Borowie decydowali komu powierzyć funkcję sołtysa na kolejną kadencję 2024-2029. Zebrania wiejskie odbyły się w dniach od 03 czerwca 2024 roku do 20 czerwca 2024 roku zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 71/2024 Wójta Gminy Borowie z dnia 20 maja 2024 roku.

Poniżej przedstawiamy wyniki wyborów na sołtysa i składy rady sołeckiej w poszczególnych wsiach:

  • Sołectwo Borowie
    • Na sołtysa wybrano Panią Agnieszkę Baran
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Agnieszka Baran – Przewodnicząca
      2. Grzegorz Stułka - członek
      3. Agnieszka Barej- członek
      4. Krystyna Kielak- członek
      5. Krzysztof Baran- członek
  • Sołectwo Brzuskowola
    • Na sołtysa wybrano Pana Jakuba Odziemczyka
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Jakub Odziemczyk – Przewodniczący
      2. Marek Odziemczyk - członek
      3. Michał Chmielak - członek
      4. Tadeusz Grążka – członek
      5. Bartosz Chmielak – członek
  • Sołectwo Nowa Brzuza
    • Na sołtysa wybrano Panią Małgorzatę Kluskę
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Małgorzata Kluska – Przewodnicząca
      2. Katarzyna Rogala– członek
      3. Anna Baran– członek
      4. Marcin Kajka– członek
      5. Mariola Baran– członek
  • Sołectwo Stara Brzuza
    • Na sołtysa wybrano Pana Rafała Rockiego
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Rafał Rocki – Przewodniczący
      2. Danuta Matysek– członek
      3. Hanna Soszka– członek
      4. Jakub Osiak– członek
      5. Krzysztof Jankowski– członek
  • Sołectwo Chromin
    • Na sołtysa wybrano Pana Tomasza Meterę
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Tomasz Metera – Przewodniczący
      2. Beata Łodyga– członek
      3. Jakub Wiechetek– członek
      4. Weronika Łodyga– członek
      5. Kinga Talar– członek
  • Sołectwo Dudka
    • Na sołtysa wybrano Pana Sławomira Prudzyńskiego
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Sławomir Prudzyński – Przewodniczący
      2. Michał Zając– członek
      3. Bartłomiej Zboina– członek
      4. Marta Nitka– członek
      5. Małgorzata Paśnicka – członek
  • Sołectwo Filipówka
    • Na sołtysa wybrano Panią Jolantę Baran
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Jolanta Baran – Przewodnicząca
      2. Robert Baran– członek
      3. Roman Kajka– członek
      4. Wioleta Zawadka– członek
      5. Iwona Osiak – członek
  • Sołectwo Głosków
    • Na sołtysa wybrano Panią Halinę Barcikowską
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Halina Barcikowska – Przewodnicząca
      2. Magdalena Pałysa– członek
      3. Małgorzata Kwiatkowska– członek
      4. Robert Lisiecki– członek
      5. Stanisław Kowalski– członek
  • Sołectwo Gościewicz
    • Na sołtysa wybrano Pana Artura Gasek
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Artur Gasek – Przewodniczący
      2. Marek Serzysko– członek
      3. Marzena Nowak– członek
      4. Halina Nowak– członek
      5. Mariusz Osiak– członek
  • Sołectwo Gózd
    • Na sołtysa wybrano Panią Hannę Baran
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Hanna Baran – Przewodnicząca
      2. Teresa Piłka– członek
      3. Elżbieta Wielgosz– członek
      4. Hanna Jaroń– członek
      5. Grażyna Wichowska– członek
  • Sołectwo Iwowe
    • Na sołtysa wybrano Panią Małgorzatę Dynek
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Małgorzata Dynek – Przewodnicząca
      2. Wojciech Luty – członek
      3. Ewa Kalińska– członek
      4. Teresa Zwierz– członek
      5. Monika Miszta– członek
  • Sołectwo Jaźwiny
    • Na sołtysa wybrano Panią Karolinę Kordaś
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Karolina Kordaś – Przewodnicząca
      2. Tadeusz Kaliński– członek
      3. Magdalena Baran– członek
      4. Aneta Kaczmarczyk– członek
      5. Anna Zając– członek
  • Sołectwo Kamionka
    • Na sołtysa wybrano Panią Elżbietę Rybicką
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Elżbieta Rybicka – Przewodnicząca
      2. Katarzyna Szarek– członek
      3. Olga Łuczyńska– członek
      4. Łukasz Lis– członek
      5. Agnieszka Chmielak– członek
  • Sołectwo Laliny
    • Na sołtysa wybrano Panią Magdalenę Łodyga
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Magdalena Łodyga – Przewodnicząca
      2. Wioletta Chilkiewicz– członek
      3. Monika Skibińska– członek
      4. Przemysław Zarzycki– członek
      5. Anna Świątek– członek
  • Sołectwo Łętów
    • Na sołtysa wybrano Panią Katarzynę Głasek
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Katarzyna Głasek – Przewodnicząca
      2. Marcin Głasek– członek
      3. Michał Trzeciak– członek
      4. Janusz Wielgosz– członek
      5. Krystyna Mikulska– członek
  • Sołectwo Łopacianka
    • Na sołtysa wybrano Panią Bożenę Gaładyk
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Bożena Gaładyk Przewodnicząca
      2. Beata Wasążnik– członek
      3. Jacek Paduch– członek
      4. Dorota Karpińska– członek
      5. Marta Gaładyk– członek
  • Sołectwo Słup Pierwszy
    • Na sołtysa wybrano Pana Mariusza Wnuka
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Mariusz Wnuk – Przewodniczący
      2. Karolina Rychlica– członek
      3. Michał Domarecki– członek
      4. Hanna Latuszek– członek
      5. Ewa Pluta– członek
  • Sołectwo Słup Drugi
    • Na sołtysa wybrano Pana Łukasza Balasa
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Łukasz Balas – Przewodniczący
      2. Marta Parkot – członek
      3. Sylwia Balas– członek
      4. Agnieszka Malitka– członek
      5. Aneta Gac– członek
  • Sołectwo Wilchta
    • Na sołtysa wybrano Panią Annę Jaroń
    • Radę Sołecką wybrano w składzie:
      1. Anna Jaroń – Przewodnicząca
      2. Ewelina Rędaszek– członek
      3. Daniel Kania– członek
      4. Agnieszka Sęk– członek
      5. Wioletta Zając– członek

Wszystkim sołtysom i członkom Rad Sołeckich jeszcze raz gratulujemy i życzymy wielu sukcesów w wykonywaniu obowiązków na rzecz swoich małych społeczności lokalnych.

Jednocześnie składam podziękowania dla sołtysów i Rad Sołeckich, którzy zakończyli już swoją kadencję i nie będą kontynuować swojej pracy na rzecz sołectw. Życzymy dalszych sukcesów w życiu osobistym   i zawodowym.

Debata nad Raportem o stanie Gminy

Szanowni Państwo

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz.609 późn. zm.) Wójt Gminy Borowie w terminie do 31 maja  2024 roku zobowiązany jest przedstawić Radzie Gminy Raport o stanie Gminy za 2023 rok. Raport dostępny jest pod adresem: Raport o stanie Gminy Borowie

W debacie nad Raportem o stanie Gminy Borowie za 2023 rok zabiorą głos radni oraz chętni mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest, zgodnie z art. 28aa, ust. 6-8 wyżej przywołanej ustawy złożyć pisemne zgłoszenie do Przewodniczącego Rady Gminy poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której będzie rozpatrywany Raport o stanie gminy, czyli 23 czerwca 2024 r.

Sesja, na której zostanie przedstawiony Raport o stanie Gminy Borowie za 2023 rok odbędzie się w dniu 24 czerwca 2024 r. o godz. 16.00 w Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu, ul. Garwolińska 19.

Rządowy program dofinansowania zakupu podręczników dla uczniów z niepełnosprawnością

Dofinansowanie zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i uczęszczających w roku szkolnym 2024/2025 do szkół ponadpodstawowych.

W ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2023-2025 (w latach ubiegłych program ten funkcjonował pod nazwą „Wyprawka szkolna”) pomoc przysługuje uczniom:

  1. słabowidzącym,
  2. niesłyszącym,
  3. słabosłyszącym,
  4. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
  5. z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
  6. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
  7. z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy są to niepełnosprawności spośród niepełnosprawności, o których mowa odpowiednio w pkt 1-6,
  8. uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
  9. uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku, gdy są to niepełnosprawności spośród niepełnosprawności, o których mowa odpowiednio w pkt 1-6 i 8.

Informację prosimy przekazać do dnia 28 czerwca 2024 roku do Urzędu Gminy Borowie.

Pociąg „Słoneczny”

Już w pierwszą sobotę wakacji na szlak wyruszy pociąg „Słoneczny” do Ustki. „Słoneczny” będzie kursował 7 dni w tygodni przez całe wakacje. Pociąg składa się z nowoczesnych, klimatyzowanych wagonów piętrowych, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażonych w przewijaki dla niemowląt oraz stojaki na rowery. 

Podobnie jak w zeszłym roku, za bilet normalny w jedną stronę z Warszawy do Ustki zapłacimy 75 zł, a do Trójmiasta 60 zł. Sprzedaż biletów rozpocznie się 16 czerwca. 

Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie www.sloneczny.mazowieckie.com.pl. Bilety na przejazd pociągiem „Słoneczny” można zakupić w aplikacji mobilnej KM, kasach biletowych, na stronie www.bilety.mazowieckie.com.pl, biletomatach KM oraz u kierownika pociągu.

  • Plakat promocyjny pociągu "Słoneczny"

Profesjonalne kadry GOZ

ADN Akademia Biznesu sp. z o. o. realizuje projekt „Profesjonalne kadry GOZ”.

W dniu 20.06.2024 r. na godz. 11:00 odbędzie się spotkanie, na którym otrzymają Państwo informacje na temat projektu:

  1. Jakie są jego cele – rozwój kompetencji przedsiębiorstw w zakresie Gospodarki o obiegu zamkniętym;
  2. Jakie są zasady rekrutacji do projektu;
  3. Z jakiego wsparcia można skorzystać w ramach projektu – ze szkoleń i doradztwa w zakresie wprowadzania GOZ w przedsiębiorstwie;
  4. Zasady finansowania wsparcia – udział w projekcie jest dla przedsiębiorcy bezpłatny.
    Link do spotkania.

    Spotkanie organizowane na platformie MS Teams

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

Celem projektu jest rozwój kompetencji dotyczących zielonej ekonomii w zakresie nisko i zero emisyjności oraz gospodarki o obiegu zamkniętym.

Cel ma zostać osiągnięty poprzez udział przedsiębiorców i ich pracowników w szkoleniach i doradztwie poszkoleniowym mającym za zadanie zaplanowanie lub zaprojektowanie nowego działania w przedsiębiorstwie uczestniczącym w projekcie, zgodnego z GOZ.

Projekt jest realizowany na terenie całej Polski.

Realizacja projektu przewidziana jest do 31.12.2026 r.

Obecnie trwa pierwsza runda naboru – do 30.06.2024 r.

Zarówno unijne, jak i polskie przepisy dążą do transformacji gospodarki w kierunku GOZ, jest to model gospodarki, który niebawem będzie jedynym właściwym. Należy więc dobrze przygotować się do wdrożenia jego założeń w każdym przedsiębiorstwie.

Szczegółowe informacje na temat projektu dostępne są na stronie internetowej https://profesjonalnekadrygoz.pl/

Marsz Solidarności

Starosta powiatu garwolińskiego Iwona Kurowska oraz poseł RP Grzegorz Woźniak zapraszają na Marsz Solidarności z żołnierzami Wojska Polskiego i służbami mundurowymi. Odbędzie się on w środę, 12 czerwca o godzinie 18:00. Zbiórka na placu przed budynkiem starostwa.

  • Plakat promujący marsz solidarności

Strategia Rozwoju Gminy Borowie

Drogi Mieszkańcu,

Urząd Gminy Borowie zaprasza wszystkich Mieszkańców Gminy, przedstawicieli stowarzyszeń, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców prowadzących swoją działalność na terenie Gminy Borowie do udziału w konsultacjach w sprawie projektu: "Strategia Rozwoju Gminy Borowie na lata 2024-2029", które odbędą się 29 kwietnia 2024 roku o godzinie 18.00 w budynku GOK w Borowiu, ul. Garwolińska 19.

Konsultacje przeprowadzi firma GrinIS.

  • Plakat dotyczący konsultacji Strategii Rozwoju Gminy Borowie

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Garwolinie zaprasza wszystkich rolników z terenu gminy Borowie na szkolenie ,,Płatności bezpośrednie "

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Garwolinie zaprasza wszystkich rolników z terenu gminy Borowie na szkolenie ,,Płatności bezpośrednie", które odbędzie się 12 kwietnia (piątek) 2024 roku o godzinie 11.00 w Gminnym Ośrodku Kultury w Borowiu.

9k=

Życzenia Wielkanocne

  • Życzenia Wielkanocne

Wiosenna akcja szczepienia lisów na terenie województwa mazowieckiego

W terminie 4-17 kwietnia 2024 roku Mazowiecki Wojewódzki Lekarz Weterynarii z udziałem Powiatowych Lekarzy Weterynarii przeprowadzi ochronne szczepienie lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie na terenie województwa mazowieckiego. Szczepionka będzie wykładana ręcznie oraz zrzucana z samolotów na kompleksy leśne, pola i łąki. Przynęty ze szczepionką nie wolno dotykać. Przez dwa tygodnie od wyłożenia szczepionki należy zachować ostrożność podczas wyprowadzania zwierząt.

Szczepienie wykonuje się przy użyciu doustnej szczepionki RABADROP umieszczonej we wnętrzu przynęty, w kształcie krążka lub kwadratu, koloru brunatno-zielonego o zapachu rybnym. Zrzuty oraz wyłożenie ręczne nie obejmują zbiorników wodnych, dróg i terenów zabudowanych. Szczepionka uodparnia wyłącznie lisy, które jako zwierzęta wolno żyjące, są najbardziej podatne na zakażenie wirusem wścieklizny. Regularne szczepienia zmniejszają ryzyko zachorowań.

Każdy, kto miałby styczność ze szczepionką powinien niezwłocznie skontaktować się z lekarzem medycyny. Należy także zwrócić uwagę na domowe czworonogi. Po wyłożeniu szczepionki przez 14 dni psy należy prowadzić na smyczy, a koty trzymać w zamkniętych pomieszczeniach. Ewentualny kontakt zwierzęcia z preparatem należy zgłosić lekarzowi weterynarii. 

Akcja szczepień lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie przeprowadzana jest zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 17 grudnia 2013 r. w sprawie przeprowadzania ochronnych szczepień dla lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie. Akcja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. 

W 2021 roku Mazowiecki Wojewódzki Lekarz Weterynarii poinformował o łącznie 110. przypadkach wścieklizny u zwierząt, nie tylko tych dziko żyjących, ale też domowych, np. kotów. Natomiast w 2022 roku potwierdzono 31 przypadków. W 2023 roku nie potwierdzono nowych przypadków wścieklizny u zwierząt.

  • Plakat promujący szczepienie lisów

Transport zbiorowy na terenie gminy Borowie

Szanowni mieszkańcy Gminy Borowie!
Od 1 stycznia 2024r. nastąpiły ważne zmiany w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie gminy Borowie.
Gmina Borowie otrzymała dofinansowanie z budżetu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na 2024r. w kwocie 325 836,00 zł.
Pozyskane dofinansowanie będzie przeznaczone na funkcjonowanie gminnych linii komunikacyjnych na trasach:
  • Linia B11 - Borowie-Gościewicz-Filipówka-Borowie
  • Linia B12 - Borowie-Iwowe-Łopacianka-Borowie
  • Linia B13 - Borowie-Kamionka-Wilchta-Borowie
  • Linia B14 - Borowie-Jaźwiny-Gózd
  • Linia B15 - Borowie-Słup Pierwszy-Słup Drugi-Borowie.
Szczegółowy rozkład jazdy obowiązujący od 01.01.2024r. został udostępniony na przystankach komunikacyjnych znajdujących sie na terenie gminy Borowie oraz rozkład jazdy znajdziecie Państwo klikając w poniższy link https://woloszka.com.pl/komunikacja-z-terenu-gminy-borowie/
Usługi transportowe zorganizowane przez Gminę Borowie będzie świadczyć firma UTJ Wołoszka.
Przedmiotowe linie autobusowe będą funkcjonowały od 1 stycznia 2024r. do 31 grudnia 2024r.
Uruchomienie linii komunikacyjnej zapewni mieszkańcom dojazd do miejsc pracy, szkół, placówek służby zdrowia, urzędu oraz obiektów usługowych na terenie gminy.
Bilety jednorazowe będzie można zakupić bezpośrednio w busach a bilety miesięczne w określonych dniach w punktach sprzedaży firmy UTJ Wołoszka znajdujących się w dwóch kasach na dworcu PKS Garwolin. Dni sprzedaży biletów umieszczane są regularnie na stronie internetowej www.woloszka.com.pl w zakładce aktualności.
Prosimy o wyrozumiałość w przypadku chwilowych niedogodności związanych ze zmianami w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie gminy Borowie oraz zgłaszanie wszelkich uwag do tutejszego urzędu.
Zachęcamy do licznego udostępniania wiadomości wśród mieszkańców Gminy Borowie.
  • Tablica informacyjna - Transport zbiorowy na terenie gminy Borowie

Ferie na Kręgielni w Borowiu

Urząd Gminy w Borowiu uprzejmie informuje, że dzieci z terenu gminy Borowie i uczęszczające do Szkół na terenie gminy Borowie będą mogły korzystać bezpłatnie z obiektu Kręgielni w czasie ferii zimowych tj.  od 15.01.2024 roku  do 26.01.2024 roku od poniedziałku do piątku w godz. 10.00- 14.00.

Serdecznie zapraszamy!!!

 

REGULAMIN

„FERIE NA KRĘGIELNI  W BOROWIU”

  1. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby grające oraz przebywające w obrębie wyznaczonym do gry.
  2. Każdy z graczy zobowiązany jest do zapoznania się i przestrzegania niniejszego regulaminu.
  3. Promocja obowiązuje tylko w okresie ferii zimowych tj. od 15.01.2024 do 26.01.2024 od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
  4. Przed rozpoczęciem gry należy upewnić się czy maszyna jest włączona, ustawia kręgle, a barierka zgarniająca kręgle jest uniesiona w innych przypadkach nie należy rzucać kula.
  5. W przypadku dużej liczby chętnych pracownik kręgielni decyduje o czasie gry na poszczególnych torach.
  6. Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy regulaminu oraz instrukcji lub niestosujące się do zaleceń obsługi mogą być proszone o opuszczenie terenu obiektu.
  7. Na tor gracz może wejść jedynie w obuwiu znajdującym się na kręgielni lub swoim obuwiu zastępczym z białą podeszwą.
  8. Za zniszczenie sprzętu, wyposażenia obiektu obowiązuje odpłatność w wysokości 100% wartości sprzętu.
  9. Osoby przebywające na kręgielni mają całkowity zakaz wchodzenia na tory, w razie jakiejkolwiek awarii lub problemów zobowiązani są powiadomić obsługę kręgielni.
  10. Wejście na teren kręgielni oznacza automatyczną i bezwzględną akceptację niniejszego Regulaminu oraz Ogólnego Regulaminu, dostępnego w Kręgielni.
  11. Maksymalna ilość graczy na jednym torze to 8 osób.
  12. Po zakończeniu gry należy niezwłocznie opuścić tor celem zrobienia miejsca dla kolejnych graczy.
  13. Za wypadki spowodowane nieprzestrzeganiem regulaminu obiektu, instrukcji oraz poleceń personelu odpowiada sam  gracz bądź opiekun gracza.
  14. Za rzeczy zgubione kręgielnia nie ponosi odpowiedzialności.
  15. Zakaz wychodzenia na zewnątrz w obuwiu zmiennym.

Gminne Kolędowanie 2024

W uroczystość Trzech Króli jak co roku, odbyło się spotkanie opłatkowe zorganizowane przez Wójta Gminy Borowie i Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury na które zaproszono Zespoły Ludowe i Koła Gospodyń Wiejskich, a także Gminną Orkiestrę Dętą .
Była to dobra okazja do podziękowania za całoroczną pracę społeczną. 4 Zespoły Ludowe, 14 Kół Gospodyń Wiejskich, Gminna Orkiestra Dęta, Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Wiejskich, to organizacje, które w 2023 roku dzięki ogromnemu zaangażowaniu były organizatorami na terenie gminy i powiatu wielu cennych inicjatyw, w tym na cele charytatywne.
Za wszelką działalność i cenne inicjatywy na rzecz naszych mieszkańców serdecznie dziękujemy. Dziękujemy Pani Iwonie Kurowskiej i Panu Grzegorzowi Woźniakowi za pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych na działalność naszych organizacji i stowarzyszeń. Po spotkaniu opłatkowym przyszedł czas na wspólne kolędowanie. Piękne kolędy w wykonaniu Gminnej Orkiestry Dętej, Kół Gospodyń Wiejskich, Zespołów Ludowych i licznie zgromadzonej publiczności - to jest ten czas na który warto czekać cały rok.
Na kolejne kolędowanie w 2025 roku już serdecznie Państwa zapraszamy.
  • Wójt Gminy podczas przemówienia
  • Osoby zaproszene przy stołach
  • Osoby zaproszone przy stołach
  • Osoby zaproszone przy stołach
  • Osoby zaproszone przy stołach
  • Osoby zaproszone przy stołach
  • Osoby zaproszone przy stołach
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Dzielenie się opłatkiem
  • Zastępca Wójta z zaproszonym gościem
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Przedstwiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Zastępca Wójta z Orkiestrą Dętą
  • Przedstawiciele samorządu z Orkiestrą Dętą
  • Przedstawiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Wójt Gminy z Dyrektor GOK Borowie
  • Dyrektor GOK, Wójt Gminy, Zastępca Wójta Gminy
  • Przedstawiciele samorządu z zaproszonymi gośćmi
  • Dyrektor GOK z byłą poseł Iwoną Kurowską
  • Zaproszeni goście podczas kolędowania
  • Zaproszeni goście podczas kolędowania
  • Gminna Orkiestra Dęta podczas kolędowania
  • Była poseł Iwona Kurowska
  • KGW podczas kolędowania
  • Była poseł Iwona Kurowska, Wójt Gminy
  • Poseł Grzegorz Woźniak podczas przemówienia
  • KGW podczas kolędowania
  • KGW podczas występu
  • KGW podczas występu
  • Grupowe zdjęcie występujących KGW
  • Przedstawiciele samorządu z KGW

Strategia Rozwoju Gminy Borowie - Ankieta

Szanowni mieszkańcy Gminy Borowie, Szanowni Państwo - Gmina Borowie rozpoczęła proces opracowywania Strategii Rozwoju Gminy Borowie na lata 2024-2029.     
W związku z prowadzonymi pracami zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety, której wyniki będą dopełnieniem twardych danych analitycznych w diagnozie sytuacji przestrzennej, gospodarczej i społecznej.
Ankietę w wersji elektronicznej można wypełnić: https://grinis.pl/strategia-borowie/
lub po zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na plakacie poniżej   
Formularz będzie dostępny do 12.02.2024 roku. Państwa udział będzie stanowił aktywny wkład w tworzenie nowego planu strategicznego w perspektywie do 2029 roku, a przekazane uwagi i sugestie stanowić będą odzwierciedlenie rzeczywistych potrzeb społeczno-gospodarczych oraz wizji rozwoju Gminy Borowie na najbliższe lata.
Ankieta składa się z pytań zamkniętych i otwartych, a jej wypełnienie nie powinno zająć więcej niż 10 minut. Każde wypełnienie ma znaczenie, zachęcamy więc do udostępniania tej informacji.

  • Strategia Rozwoju Gminy Borowie, ankieta z kodem qr

Informacja

W związku z zaplanowaną organizacją zgromadzenia na terenie gminy Sobolew, w dniach 20-23 lutego br. dojdzie do blokady w miejscowości Gończyce, która dotyczyć będzie drogi krajowej S17 i dróg dojazdowych do węzła Gończyce (dotyczy jedynie ruchu w kierunku Warszawy! Nie przewiduje się utrudnień dla pojazdów przemieszczających się w kierunku Lublina). Przewidywany czas trwania protestu rolników to 72 godziny i rozpocznie się 20.02.2024 r. o godzinie 10:00. Przewidywany czas zakończenia zgromadzenia - 23.02.2024 r. do godziny 10:00.

Komenda Powiatowa Policji w Garwolinie wskazała dwie trasy objazdów jakimi należy się poruszać w czasie protestu.

Dla pojazdów ciężarowych: objazd na drodze krajowej S17 rozpocznie się na wysokości miejscowości Moszczanka (zjazd na drogę krajową DK48 w kierunku Dęblina) przez drogę wojewódzką W801 do miejscowości Wilga. Dalej zjazd na drogę krajową DK 76 w Kierunku Garwolina i powrót na trasę S17 w Garwolinie – węzeł Garwolin Zachód.

Dla pojazdów osobowych: objazd na drodze krajowej S17 rozpocznie się na wysokości miejscowości Trojanów - zjazd na węźle Trojanów i przejazd przez miejscowość Gończyce, do węzła Górzno.

Poniżej odpowiednio objazd na samochodów ciężarowych oraz osobowych:

[obiekt mapy] objazd dla samochodów osobowych

OSP w Samorządkach, Rudzie Talubskiej, Łaskarzewie, Maciejowicach, Zwoli, Parysowie, Pilawie i Borowie z nowymi wozami strażackimi dzięki wsparciu UE

W sobotę (10 lutego br.) zostało podpisanych kolejnych osiem umów na doposażenie jednostek z subregionu siedleckiego. Do OSP z powiatu garwolińskiego trafi ponad 11,4 mln zł na zakup 8 wozów strażackich.

Odnośniki

Informacje kontaktowe

   
Urząd Gminy Borowie
e-mail gmina@borowie.pl
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
tel.: +48 25 685 90 70
08-412 Borowie
fax.: +48 25 685 90 72
NIP: 8261386190
   
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP /928m9fdun6/skrytka
[obiekt mapy] Lokalizacja Urzędu Gminy Borowie