Menu
Menu
Menu
Dane kontaktowe
Urząd Gminy Borowie
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie
tel. +48 25 685 90 70
fax.: +48 25 685 90 72
email: gmina@borowie.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /928m9fdun6/skrytka
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 709 z późn. zm.)
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.)
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego.
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
- Dokumenty, o których mowa poniżej w sekcji „Inne informacje”.
- Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Opłaty
- 39 zł - opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po uzupełnieniu aktu stanu cywilnego.
Termin składania dokumentów
- Bezterminowo – cały rok.
Tryb odwoławczy
- Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Komórka odpowiedzialna
- Urząd Stanu Cywilnego
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
- mgr Sylwia Gąska
- tel. 25 685 90 70, wew. 14
Inne informacje
- Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są inne akty stanu cywilnego lub akta zbiorowe prowadzone dla tego aktu.
- W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.